vineri, 4 august 2017

jurnalul (211)



Azi ... vineri, 04 august, orele 2244
Am intrat ... din plin în luna august, temperaturile sunt tot caniculare !!! ce minunat că avem terasa ce protejează casa - se menţine răcoare în casă ! plus cele 2 pivniţe aflate pe cele 2 laturi ale casei (casa este acum în formă de L) ! pe la ora 17, când ies de pe terasă afară spre grădină, simt la obraji, brusc, cum mă frige aerul plin de căldură !!! 
Aş dori ... să-i cunosc gândurile lui Puiu - un bănuţ pentru un gând ! 
Obiceiuri noi ... avem pentru ora 16 - ne răcorim cu îngheţată: 2 cănuţe cu îngheţată de vanilie (mami şi ticuţu), 1 cănuţă cu îngheţată de ciocolată (pentru mine) şi o farfuriuţă cu îngheţată de vanilie (pentru Puiu - preferata lui...) !  
Grădinile ... se menţin bine, seara ud plantele şi pomii din grădina mare, iar a doua zi, dimineaţa, ud florile şi pomii din grădiniţa din faţa casei... ca o recapitulare:
-roşiile sunt pline de rod ce deja s-au înroşit bine de mult timp:
-vinetele sunt pline de rod (nu am consumat decât una până acum...):
-dovleceii sunt imenşi, s-au întins fără limite (dovlecelul prăjit sau în ciorbiţă sau o tocăniţă):
-castraveciorii au trecut prin gărduţ, alături unde umbra este mai mare:
-dovlecii (cei ce vor fi mari în toamnă) cresc liniştiţi pe sub frunzele mari... 
-porumbul a reuşit să ne dea rodul pentru fiert:
-ardeii sunt bine (am mâncat deja mulţi) - mai mult prăjiţi îmi plac:
-leuşteanul se menţine mai greu, sărăcuţul (e mai sensibil):
-floarea soarelui, atât de frumos crescută şi plină de seminţe mai acum câtva timp:
au ajuns acum cu taliile goale de seminţe - păsările cerului le-au tocat zilnic...
.... în grădiniţa din faţa casei:
-trandafirii sunt înfloriţi din plin dar petalele sunt cam afectate de razele prea fierbinţi ale soarelui: 
-guriţa-mielului este frumoasă şi divers colorată:
-cărciumăresele sunt în plină floare:
-hortensia este încă frumoasă deşi este vizibil deranjată de căldură:
-busuiocul este la maturitate, urmează să-l adunăm de peste tot pentru a-l pune la uscat:
-macii ''japonezi'' se menţin încă bine deşi sunt mai puţin numeroşi:


-pietricelele sunt minunat de vesele:
-avem şi volbură (rochiţa-rândunicii) ... aproape peste tot:
-a îndrăznit şi prima floare de ochiul-boului:
Copaciii ... reuşesc să fie bine, sărăcuţii - la înălţimea lor cum s-or simţi cu razele acestea prea fierbinţi ?! îi simt cum aşteaptă în fiecare seară ''guriţa'' de apă de la mine ! seara îi găsesc cu frunzele ''leşinate'' dar dimineaţa sunt fresh, la datorie !
Bucătăria ... este periodic aglomerată, apoi, brusc, rămâne goală (ciugulim adesea câte ceva, greu să mănânci mult)... ziua, odihna mea este pe la tv, în fotoliu, în bucătărie, cu perdeluţele la ferestre (pentru a se menţine senzaţia de răcoare)...       
Sunt îmbrăcată ... tot în hăinuţele de azi: pantaloni scurţi roşii, maieuţ... scriu şi greierii îmi cântă minunat !
Seara vine răcoarea ... m-aş bucura să am timp ca să stau pe terasă şi să mă leagăn în balansoar !!! ce răsfăţ ar fi !!! dar pe la ora 19 umplu zeci de bidoane cu apă (aproape 90 bidoane de câte 6 litri) şi după ora 20, încep să ud în grădina mare... mami vine cu cafeaua, mă întreabă de ''n'' ori dacă mai am de udat - are o băncuţă albastră cu care umblă prin grădină, o aşează pe unde îi place...  apoi pe la ora 22, transport bidoanele pline (rămase vreo 10 bucâţi), pe terasă pentru a le folosi a doua zi dimineaţă, la udat în grădiniţa din faţa casei (seara nu mai ajung să ud pe aici...) ! 
Masa de seară ... este la o oră cam târzie: ora 22 ! dar mami şi ticuţu nu vor să mănânce fără mine, iar eu nu pot mânca înainte de a uda grădina mare - nu pot alerga, cu stomacul plin, cu bidoanele cu apă prin grădină.... 
Ziua Puiu ... este prin casă, când este prea cald.... dar de pe terasă nu merge în grădina mare decât după ce am umplut bidoanele cu apă, la fântâna din grădina mare - îi place să bea apa plină de răcoare a fântânii (apa vine de pe la 33 metri adâncime şi este şi rece şi plăcută )! ca să nu mă simt singură prin grădină, vrăbiile (''nepoatele'' lui ticuţu) şi greierii îmi ţin de urât ! 
La tv ... nu urmăresc decât la ora 13 (în timpul mesei) ştirile, apoi seara târziu filme...
Prefer ... să am toate activităţile duse până la sfârşit dar nu se poate !  şterg praful prin casă, a doua zi este la loc - este o atmosferă plină de praf; facem ordine acum şi peste câtva timp, totul este iar deranjat, fiecare aduce câte ceva... toată munca zilnică, prin grădini (umplut bidoane cu apă, udat plante) niu se vede a doua zi - soarele pârjoleşte... apa din canalizare se adună zilnic... da, locul unde se vede ceva constant în creştere este în pivniţă: s-au adunat: borcane cu dulceaţă (căpşuni, vişine, zarzăre, caise, soc, pere)... aaaaaaaa, avem şi plante medicinale uscate pentru la iarnă... da, se vede şi la lemne pentru că am reuşit să luăm ceva lemne (2 tone) - ticuţu a fost tare fericit ! am mai spart la buturugi (chiar azi am spart vreo jumătate de tonă, de dimineaţă înainte de a se încinge aerul)... dar mai am încă....         
Sper ... şi îmi doresc doar sănătate pentru familie - cea apropiată de mine şi cea aflată atât de departe de noi !!! 
Haideţi ... la o îngheţată:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu